logo

فراخوان انجمن فرهنگی دهخدا برلین

فراخوان فرهنگی

  • 12

فراخوان انجمن فرهنگی دهخدا

به اعضاء، هواداران و دوستدارانِ فرهنگِ ایران

 

دوستان عزیز، انجمن عام المنفعه فرهنگی دهخدا با اساسِ فکری و عملیِ دموکراسی و حقوق بشر سازمان ملل متحد و در اوان چهل سالگی خویش است. در روزگاری که نیروهای استبدادطلب در جهان ودر آلمان رشد قابل توجهی کرده و رژیم جمهوری اسلامی از هر موقعیتی برای اظهار وجودِ اغتشاش طلبش در جهان وآلمان و فروش "فرهنگ" خود با عنوان فرهنگ ایران در تکاپو می باشد، موجودیتِ انجمن دهخدا برای پیشبرد فرهنگ مدرن ایران بیش از پیش ضرورت دارد. اما در این برهه حساس انجمن در موقعیتی بسیار ضعیف به سر مبیرد که عبور از آن منوط به کمک شماست.

 

با همه گیری ویروس کرونا 19،که باعث تعطیلی مجموعه های حضوری شد، و با از دست دادن مکانِ انجمن، کارِ انجمن به اغما رفت. در این موقعیت بحرانی جنبش "زن، زندگی، آزادی" به پا خواست، آتشی که در زنِ ایرانی افروخته شد و با مصممیت و آشتی ناپذیری بر حقش این حرکت را به کل جامعه ایران بسط داد، زنان و مردان ایرانی در تمام جهان به پا خواسته و این جنبش جهانی شد. این آتش را سرِ بازایستادن نیست، زیرا این جنبشِ عمیقن فرهنگی در تقابل با فرهنگی ست عمیقن مردسالارانه که قرنهاست ملت ایران را در چنگال خویش دارد و در نوع خود عقب افتاده ترین است. این فرهنگ مردسالارانهِ دینی استحقاق وجودی خویش را در اکثریت عظیمی از مردم ایران در چهل وچهار سال حاکمیت گذشته اش ،که بر پایه رعب و وحشت، تحقیر و تحمیل، تجاوز و کشتار...بوده و امروز با شدت بیشتری در جریان است، از دست داده است. بدینجهت جنبش "زن، زندگی، آزادی" آتشی ست که در جان فرهنگمان افروخته شده و وظیفه همه ما ایرانیان کوشش در بسط آن بعنوان گفتمانِ اجتماعیِ داخل و خارج از ایران و توسعه هرچه بیشتر آن است.

 

این جنبش درما (جمعی از دوستداران انجمن)، مانند تمام ایرانیان در برلین ، مؤثر افتاد و از خواب بیهودگی بهوش آمده، به موقعیت اسفبار انجمن که در این سه سال گذشته با مرگی تدریجی دست به گریبان بوده است، واقف شدیم. ما مصمم هستیم انجمن فرهنگی دهخدا را، که گنجینه ای ست از تجربیاتِ کارِ فرهنگی،به موقعیت کمیِ کار قبل از کرنا و با کیفیتی که جوابگوی تغییرات فرهنگی مدرن در ایران است بازسازی و ارتقاء دهیم. پس از تبادل نظر به این نتیجه رسیده ایم، که این مهم تنها با کمک شما میسر است.

 

راههای کمک به انجمن بدین اَشکال امکان پذیر است:

- عضویت در انجمن با حق عضویت سالانه؟؟ (از هر کس به اندازه توانش؟)

- اهدای کمک مالی (کمکهای مالی و حق عضویت به انجمنِ عام المنفعه بدون مالیات است)

- کمکهای تخصصیِ فرهنگی و غیر فرهنگی، حتی ساعات کمی در هفته. مااز هر گونه پیشنهادِ سازنده در این راستا با آغوش باز استفبال می کنیم. 

dehkhoda@gmx.de  / 030.7858238
Kulturverein Dehkhoda e.V Berlin
انجمن فرهنگی دهخدا برلین

انجمن فرهنگی دهخدا برلین

نویسنده انجمن فرهنگی دهخدا برلین

نظرات 1

  1. 8 ماه قبل فریده گلشاهی

    با درود و سپاس از دوستان و مسئولین انجمن فرهنگی دهخدا پیشنهاد می کنم که انجمن موقتا برنامه ها و جلسات فرهنگی را بصورت آنلاین برگزار کند با مهر و احترام فریده گلشاهی

ارسال نظر